شهر کوچک کانال پرونده کمیسیون خانواده

شهر کوچک: کانال پرونده کمیسیون خانواده شکایت کردن قوه قضاییه اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی آیا پایداری ها سیاسیون را شگفت زده خواهند کرد؟ , شورش علیه «محمود»

حامیان سرسخت‌ محمود احمدی‌نژاد که حالا به جرات می‌توان گفت در جبهه پایداری گرد آمده‌اند با شکسته شدن سکوت لیدر این جریان، معلوم نیست تا چه زمانی بتوانند کارها د

آیا پایداری ها سیاسیون را شگفت زده خواهند کرد؟ , شورش علیه «محمود»

شورش علیه «محمود»؛ آیا پایداری ها سیاسیون را شگفت زده خواهند کرد؟

عبارات مهم : احمدی نژاد

حامیان سرسخت محمود احمدی نژاد که حالا به جرات می توان گفت در جبهه پایداری گرد آمده اند با شکسته شدن سکوت لیدر این جریان، معلوم نیست تا چه زمانی بتوانند کارها دولتمردان نهم و دهم را ندیده و نشنیده بگیرند.

به گزارش نامه نیوز، محمود احمدی نژاد این روزها بی تفاوت به همه اتفاقاتی که خود باعث و بانی آن هست، نه تنها دوشادوش مسئولان عالی نظام به دورهمی رهبری انقلاب می رود، بلکه مشهد را هم به عنوان مقصد دیگر سفر استانی خود بعد از کردستان گزینش می کند؛ او یا نمی داند که دیگر به اندازه انگشتان یک دست حامی برایش باقی نمانده و یا بیانات هیچ کس جهت او محلی از اعراب ندارد.

آیا پایداری ها سیاسیون را شگفت زده خواهند کرد؟ , شورش علیه «محمود»

با این حال، رییس دولت‎های نهم و دهم، اگرچه به صورت ای تبدیل شده است که کمتر کسی ابایی در مورد انتقاد از عملکرد او دارد، ولی تا دیروز هم جهت بعضی از حامیانش همان محمود احمدی نژاد سال ۸۴ بود. ولایتمدار، عدالتخواه، مردمی و هر شعار پوپولیستی دیگری که بتواند حمایت بی چون و چرای عده ای معدود را توجیه کند و تا مدتها آنان را در سکوتی سخت فرو ببرد.

در این بین آنچه که می توان گفت تلنگری به حامیان رییس دولت‎های نهم و دهم وارد کرد، بست نشینی جریان انحرافی بود. حرم شاه عبدالعظیم جهت احمدی نژاد و دوستانش به پاتوقی اعتراضی تبدیل شده است بود تا به بهانه برگزاری دادگاه بقایی به صورت غیرعلنی، بتوانند تا آنجا که می خواهند علیه قوه قضاییه حرف بزنند. موضعگیری های آنان البته در همان وقت بدون هیچ واکنشی از سوی حامیان گذشته همراه بود و ادامه هم یافت. حامیان او که روزی به حمایت از گفتمان ۳ تیر برخاستند و در ادامه نقش زیادی در پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۸ ایفا کردند، مدت‎ها بود که سکوت کرده و ترجیح می‎دادند که هیچ واکنشی به رفتارهای غیرعادی محمود احمدی نژاد و دار و دسته اش نداشته باشند.

حامیان سرسخت‌ محمود احمدی‌نژاد که حالا به جرات می‌توان گفت در جبهه پایداری گرد آمده‌اند با شکسته شدن سکوت لیدر این جریان، معلوم نیست تا چه زمانی بتوانند کارها د

سکه هایی که سکوت را شکستند

درباره علت سکوت حامیان دیروز احمدی‎نژاد تحلیل‎های زیادی در فضای سیاسی و رسانه‎ای عنوان شده است هست. ولی بر کسی پوشیده نیست که احمدی نژاد امروز حاصل سکوت دیروز این جریان هست.

اگرچه استراتژی سکوت در کوتاه مدت جواب می داد، ولی تکرار شدن کارها احمدی نژاد و یارانش نمی توانست بیش از این حامیان سرسخت او را در خفا نگه دارد. ماجرای اهدای سکه به چند نفر از مقامات کشوری و لشگری مهمترین پروسه ای بود که احمدی نژادی ها وارد آن شدند تا بی محابا به مقامات عالی نظام بتازند. کارها آنان هرچند دیگر تبدیل به یک رویه شده است بود، ولی سکوت حامیان پر و پا قرصشان نمی توانست با این اتفاق دنباله دار شود. در واقع محمود احمدی نژاد آنقدر بر طبل ناسازگاری کوبید تا در نهایت توانست صدای حامیان همیشگی خود را بلند کند.

در همان روزها که بازار سکه های طلای اهدایی دولت عدالت محور که شعار توزیع عادلانه ثروتش، گوش فلک را کر کرده بود داغ شد، محسن غرویان در گفت وگو با خبرآنلاین نه فقط از محمود احمدی نژاد انتقاد کرد بلکه استاد بزرگی را مخاطب خود قرار داد که گزینش او را سفارش امام وقت می دانست. او از جلسه ای که خود در آن حضور داشته اینگونه گفت: شخصی در اهواز درمنبر بود. فردی در آنجا خواب می بیند که آن منبری جهت او تعریف کرده که امام وقت به خوابش آمدند و گفته اند که رییس جمهور شما، احمدی نژاد است! این عنوان در وقت انتخابات رخ داده بود. من خودم در آن جلسه حضور داشتم و خیلی هم تعجب کردم که این استاد بزرگ چطور به خواب یک نفر با این واسطه ها اعتماد می کند و رییس جمهور مملکت را از زبان امام وقت معرفی می کند؟ خیلی تعجب کردم و الان برایم جای پرسش است که واقعا این کارهای آقای احمدی نژاد را هم امام وقت تایید می کند؟ آن استاد محترم تایید می کند؟

آیا پایداری ها سیاسیون را شگفت زده خواهند کرد؟ , شورش علیه «محمود»

داستانی که غرویان آن را بازخوانی کرد، از سوی بسیاری از چهره‎های سیاسی هم در همان روزها مطرح شد. ولی اینبار دیگر زمانی نبود که پرچم دار حمایت از محمود احمدی نژاد بتواند از اظهارنظر در مورد مریدش پرهیز کند.

آیت‎الله مصباح؛ حمایتش را بعد گرفت

حامیان سرسخت‌ محمود احمدی‌نژاد که حالا به جرات می‌توان گفت در جبهه پایداری گرد آمده‌اند با شکسته شدن سکوت لیدر این جریان، معلوم نیست تا چه زمانی بتوانند کارها د

آیت الله مصباح یزدی، بالاخره بعد از سالها لب به سخن گشود تا نظرش را در مورد احوالات دگرگون شده است محمود احمدی نژاد بگوید. آیت اللهی که نقش محوریت اعضای جبهه پایداری را بر عهده دارد تا همچنان آنان را گرد رییس دولت های نهم و دهم نگه دارد، در گفت وگو با خبرآنلاین بالاخره اعلام کرد که امروز؛ احمدی نژاد را قبول ندارد. او گفت: «ما هر کسی را، تا مادامی که در مسیر اسلام کار می‎کند، حمایت می‎کنیم؛ طرفداری‎اش می کنیم؛ هر وقت منحرف شد، ما هم از او جدا می‎شویم. اعمال و واکنش‌ها امروز احمدی‎نژاد را تأیید نمی‎کنم، چون اکنون یک حالت انحرافی در او می‎بینم.»

مصباح خوب گفت ولی دیر گفت!

البته این بیانات آیت الله مصباح یزدی به همان میزان که می توانست برگ برنده ای جهت منتقدان محمود احمدی نژاد و زمامداری هشت ساله اش باشد، انتقاداتی را هم در پی داشت. اینکه با گذشت اینهمه سال آیا باید حامیان مهم او اکنون از محمود احمدی نژاد تبری بجویند به یک پرسش جدی تبدیل شد.

آیا پایداری ها سیاسیون را شگفت زده خواهند کرد؟ , شورش علیه «محمود»

عباس سلیمی نمین در تصویر العمل به موضعگیری آیت الله مصباح یزدی در قبال کارها رییس دولتهای نهم و دهم گفت: «این فرمایش آیت الله مصباح یزدی با تاخیر زیادی بیان شده است و این امر هزینه احاطه بر ضعف های مسئولین را زیاد می کند. امروز که در تقابل سیاسی قرار گرفته ما می گوییم احمدی نژاد منحرف هست. به همین علت بعضی از ما این مساله را قبول نمی کنند. ما باید صف بندی خودمان را زمانی که در قدرت بود، براق می گفتیم. زمانی که احمدی نژاد تلاش می کرد با تظاهرهای عوام فریبانه مثل حراج کردن اتومبیل خودش را راحت زیست نشان دهد باید این پرسشها مطرح می شد. بیان این پرسشها با تاخیر هزینه هایی را تحمیل کرد که قابل پذیرش نیست. کسی که از امام وقت هزینه می‎کند را باید در دهنش زد.»

با این حال اگرچه همگان معترض به اقدام دیرهنگام آیت الله مصباح یزدی شدند، ولی همین بیانات هم اتفاقی بزرگ در جریان پایداری بشمار می آید.

آنگونه که از این جریان باز هم هستند کسانی که به لیست منتقدان محمود احمدی نژاد در حال اضافه شدنند. مجتبی ذوالنوری نماینده اصولگرای مجلس دهم، توصیف جالبی را در خصوص محمود احمدی نژاد بکار برد که البته مورد انتقاد دولت بهاری ها هم قرار گرفت. او گفت: «کاری که احمدی نژاد انجام می دهد نه اخلاقی است و نه شرعی چراکه سرتا پا دروغ هست. توصیه دیگر اینکه به نظر می رسد ایشان خود را در حالتی قرار داده است که گویا روانگردان مصرف کرده است نعوذبلله نمی خواهم بگویم ایشان چنین کاری کرده است ولی منظورم این است که حالتشان مانند حالت افرادی که روانگردان مصرف کرده اند در یک فضای توهمی است یعنی فکر می کند ۸۰ میلیون نفر به دنبال او هستند.»

آقاتهرانی، حسینیان، حائری شیرازی، سقای بی‎ریا و… کجایند؟

حال که اعتراف آیت الله مصباح یزدی به انحراف محمود احمدی نژاد تا حدودی باعث اقناع افکار عمومی شد اما، در این میان هستند افرادی که همچنان باید در انتظارشان نشست و دید که بالاخره چه زمانی به سکوت خود آخر می دهند. اعضای جبهه پایداری از جمله کسانی هستند که به هیچ روی حاضر نمی شوند از رای و حمایتی که در دهه ۸۰ از محمود احمد ی نژاد داشتند ابراز ندامت کنند و حتی تاکید دارند که به حمایتشان افتخار هم می کنند.

البته این واکنش‌ها آنان آنچنان هم دور از انتظار نبوده و نیست. اینها همان هایی هستند که در قبال ۱۱ روز منزل نشینی محمود احمدی نژاد سکوت کردند و در برابر عضویت او در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم هم که علی رغم توصیه رهبری جهت عدم ورود به مسابقه سیاسی بود حرفی به میان نیاوردند؛ بعد چه انتظاری است که بنشینیم منتظر تا ببینیم آقاتهرانی، حسینیان، حائری شیرازی، روانبخش، سقای بی‎ریا و … چه زمانی به مصلحت می دانند که موضع رسمی خود را اعلام کنند. البته حالا که لیدر این جریان سکوت خود را شکسته شاید دیگر مریدانش هم از لاک خود بیرون بیایند و در برابر کارها اخیر دولتمرد بهاری صریحا اعلام موضع کنند. هرچند نباید این احتمال را فراموش کرد که اعضای این جریان چشم به انتخابات آینده دوخته اند و بی گدار به آب نمی زنند. پایداری ها بی میل نیستند که دوباره به پارلمان راه پیدا کرده و صاحب کرسی های نمایندگی شوند. از این رو با محاسبات دقیقی پیش می روند و بدون توجه به وقایع اطراف خود در حال تقویت خود هستند.

واژه های کلیدی: احمدی نژاد | احمدی نژاد | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار